maandag 8 augustus 2011

hoi hoi allemaal,
oke even een heel uitgebreid bericht.
over mijn gezin: ik heb 1 broer van 10 en en zus van 13. Mijn broertje is super, beetje gek, en het enigste engelse woord dat hij kan zeggen is 'beautifull'. Mijn zus is zeer verlegen en durft niet praten met mij.. saai.
Mijn mama is altijd thuis, huismoeder, en ze babysit iedere dag op ons klein nichtje (3maand). Dus veel uitstapjes zitten er ook niet echt in. Mijn papa is een visser en heeft zijn eigen boot.Ik ben hier al 3 dagen naar school geweest. Het niveau is zeer laag, zo leren we in wiskunde hoe we een rico moeten berekenen(in het 5de middelbaar).. catastrofaal!

Het enige wat ik al bezocht heb is de winkel, cinema en het rijstfestival.(laman padi) met meer dan 100 verschillende gerechten allemaal met rijst en spelletjes in de rijstvelden, smerig!!! mijn ouders verbieden me te zwemmen in de zee omwille van het kwallenseizoen.

Omdat ik wat last had van heimwee heeft mijn chapterleader me terug gehaald naar het vaste land voor 2 weken. Wel de bedoeling was voor juist 1 weekend maar ik werd ziek dus moest ik naar de klinik en daarna heb ik een week bij de dokter gewoond om weer op mijnen positieven te komen. Vandaag (op mijn verjaardag:) ) ben ik in een hotel voor startkamp. Ik ben hier met 5 Duiters dus ik snap er niet echt veel van. vanavond gaan we terug naar de dokter om mijn verjaardag te vieren. De dokters zijn echt fantastisch, ze zijn super rijk EN het zijn duikers.Ze hebben een 2de huis op langkawi en zijn van plan me alles te tonen en te duiken!:) (na de ramadan) Ik heb nog niet echt de kans gehad om te vasten, met datk ziek was...



voilaa dat was het zowat denk ik,
vragen? hhihi

vele groetjes van de volwassen Maleisier
Sofie

x

3 opmerkingen:

  1. Dikke proficiat met uw 18de verjaardag, mijn volwassen Maleisier ;) Maak er mooie dag van en geniet van het volwassen zijn.

    Papa XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieve schat, ook een hele dikke proficiat van mij ! Geniet van je dag en laat je daar maar eens flink verwennen ! Blij te horen dat het beter met je gaat en dat je nog heel wat plannen hebt ! Geniet van je eiland en van alles wat je meemaakt, nu ... als volwassene ;-) !! Tot gauw xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nen dikken proficiat met je achttien jaartjes en twee dagen (altijd wat vertraging...). Trek je dat volwassen zijn nog niet te veel aan en verleer vooral niet van te genieten.
    Heel veel liefs,

    Katty, Jo, Cas en Cato

    BeantwoordenVerwijderen